7/20/2016

Magazyny do nauki języków od Colorful Media

Source: click
Witajcie czytelnicy. Jak to się mówi „long time no see”, z drugiej jednak strony „lepiej późno niż wcale”. Mam nadzieję, że ktoś jeszcze o mnie pamięta. Ja o Was absolutnie nie zapomniałem i przychodzę z nowymi pomysłami na posty. Jest tego trochę, dlatego proszę uzbroić się w cierpliwość.

Tak ostatnio przeglądałem sobie półkę z książkami dotyczącymi nauki języków i zauważyłem, że moja kolekcja od Colorful Media stale się rozrasta. Zmusiło mnie to do zastanowienia się, czy cokolwiek i ile im zawdzięczam, czy warto dalej inwestować w tego typu pomoce naukowe. Skupię się jedynie na tym wydawnictwie, gdyż nie mam pojęcia o istnieniu innych tego typu magazynów.

Jeżeli chodzi o to, co myślę na temat ¿Español? Sí, gracias, English Matters oraz Business English Magazine (bo innych nie posiadam), to są to naprawdę wartościowe pozycje. Nie dość, że pracując z nimi podszkolimy język, to dodatkowo dostaniemy naprawdę niezłą dawkę wartościowych informacji ze świata. Mimo że łączy je ta sama idea, troszkę się od siebie różnią, i właśnie te delikatne różnice czynią jedne lepszymi od drugich.

Business English Magazine – mój faworyt! Znajdziemy tam wiele informacji na temat gospodarki, ekonomii, zarządzania, technologii, polityki oraz wielu innych dziedzin. Zdecydowanie dla zainteresowanych nie tylko życiem celebrytów. Jest to dużo bardziej interesująca forma nauki niż nudne ślęczenie nad książką ze słownictwa biznesowego. Jedyny minus jest taki, że słownictwo nie jest zebrane do pliku .pdf, który można ściągnąć i wydrukować. Samodzielne robienie listy jest mega czasochłonne. Plusem jest fakt, że niektóre teksty można pobrać jako plik mp3!

¿Español? Sí, gracias oraz English Matters – poruszają teksty bardziej ogólne, lecz równie ciekawe. W zależności od numeru czy języka znajdziemy w nich informacje o ciekawych miejscach w krajach hiszpańsko- oraz anglojęzycznych, artykuły podróżnicze, edukacyjne, newsy z życia gwiazd. Tutaj znajdziemy już listy słów w pliku .pdf do pobrania ze strony. Dodatkowo nagrania niektórych tekstów w mp3!

W czym jest lepszy magazyn ¿Español? Sí, gracias od English Matters? Ktoś powie, że się czepiam, ale… Każdy artykuł w magazynie hiszpańskojęzycznym jest oznaczony poziomem CEFR, w angielskim niestety tego nie znajdziemy i jest to pewien minus. Będąc zaawansowanym w języku angielskim, teksty są dla mnie zbyt proste, a słownictwo w nich służy mi jedynie jako forma odświeżenia zwrotów, których dawno nie używałem, lecz wciąż funkcjonują jako „zasób bierny”. Czytanie nie sprawia mi żadnych problemów, a – nie będąc wyzwaniem – również przyjemności. Zdecydowanie oba magazyny są na poziomie B1-B2. Myślę, że zaawansowani powinni sobie je odpuścić.

Poziom języka Business English Magazine jest o wiele wyższy, przede wszystkim za sprawą słownictwa specjalistycznego, które – powiedzmy sobie szczerze – dopiero poznaję. I ten magazyn na pewno będę regularnie kupował. Español, ze względu na połączenie ciekawych artykułów oraz poziomu przewyższającego moje możliwości językowe, również będzie regularnie trafiał w moje ręce.

Nie mogę zapomnieć o dwóch dodatkowych plusach tychże pomocy językowych:

1) Dość często do wydania magazynu dołączany jest dodatek, który można ściągnąć ze strony. Jest to pdf z dodatkowym materiałem językowym: zdrowie i uroda, HR, ciało, itp. Jestem pod ogromnym wrażeniem ich opracowania!

2) Jest to świetny materiał dla nauczycieli. Do każdego numeru mamy ćwiczenia sprawdzające rozumienie tekstu pisanego. Mając do dyspozycji pliki czytanych artykułów przez lektorów w formacie mp3, jesteśmy w stanie te same ćwiczenia przerobić na te skupiające się na rozumieniu ze słuchu lub też stworzyć swoje… Usuwamy luki z artykułu, puszczamy nagranie, uczniowie uzupełniają tekst. Istnieje też wiele innych opcji. Materiał dla nauczycieli również do pobrania ze strony!

Czy polecam? Absolutnie tak! Czy to wpis sponsorowany? NIE.

Materiały te są warte swojej ceny, tym bardziej, że wydawane są co miesiąc, dwa lub trzy (zależne od magazynu). Jeżeli jednak nie jesteście pewni, czy to dobry zakup, na stronie można zamówić numery archiwalne po niższej cenie i samemu sprawdzić, czy ta forma szkolenia Was przekonuje. Colorful Media, poza magazynami w języku angielskim i hiszpańskim, ma w swojej ofercie język niemiecki, francuski, rosyjski oraz włoski.

Mieliście już? Czytacie? Co o nich sądzicie? A może znacie podobne pomoce innego wydawnictwa, którymi powinienem się zainteresować? Zapraszam do komentowania.

W następnym poście: Dlaczego uciekłem ze szkoły językowej

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz